SVAR: Pris? - Kvalitet!
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
vilka kostnader har dykskolan på detta
vilka intäkter har de ??
kan tänka mig att det normalt sett är ca 3-5 elever i en klass och då kan jag förstå om man vill ta 2500 / elev
men är det 25-30 elever så blir det en annan sak eller ??
visst håller med om bottenreferensen dvs att bör man verkligen ta den som är billigast ?? kanske kanske inte men priset är ju inte alenarådande hur bra en utbildning är.
Det enda det egentligen är när man når över gränsen för de facto kostnader är ju hur mycket motiverad är den som får pengarna är av utbildningen.
Är man 30 pers så borde vi få en bra rabatt då defacto kostnaderna inte stiger 30 gånger.
En bra affär är när båda parter känner att de gör en vinst på det hela DVS när defactokostnaden + en skälig vinst går till den som anordnar, och en skälig pris får betalas av den som skall gå kursen.
vad som är en skälig vinst ?? det återstår ju att se
eller har jag fel ?
en kurs som är dyrare är ju inte automatiskt bättre den kan vara det men det måste ju inte vara så.
Hur kommer det sig att man isåfall kan köpa samma grej till olika pris hos olika affärer eller tom i samma affär, är det en andrasortering man köper hos de billigare affärerna ?? Nej förmodligen inte om priserna inte drastiskt skiljer sig. andra villkor kanske men vadå andra villkor på en utbildning......
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: