Namn: Lösen:

Foto: följande fokus

(Läst 487 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Hej!
Jag fotar i dag med en Panasonic LX7 när jag dyker, vilket är alltför sällan. Jag är cocktaildykare, så vi snackar huvudsakligen klara och ljusa vatten.
I höst ska jag iväg på en resa som skulle kunna bli riktigt fin. Jag har egentligen inte råd att uppgradera dykkameran, men det där med att ha råd eller inte kan ibland vara töjbara begrepp. Inte oändligt töjbara, men till viss del.

Ett alternativ som ligger nära till hands är Panasonic LX100, som jag ser har diskuterats tidigare här på forumet.
Tidigare var jag spänd på Nikons nya DL-kompakter, men de är försenade så de kommer inte finnas till den här resan. Det är ändå till dessa jag kopplar min fråga; det är långt ifrån säkert att jag faktiskt gör någon uppgradering nu.
(Jag har som vanligt jättemycket att fundera på kring detta, men jag börjar nysta i den här ändan.)

Det är rimligt att förvänta sig att DL-kompakterna har fokusprestanda ungefär som Nikon 1-serien.
Är det någon här som fotograferat med 1-serien under vatten? Fixar den följande fokus på saker som rör sig under vatten?

Bonusfråga: samma för LX100. Någon idé med följande fokus?

Dan Tilert
Foto saknas
2016-06-22 13:40:01
66 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Det finns inga svar på detta meddelande
«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: