Namn: Lösen:

Frågor ang apeks service

(Läst 2 327 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

det är drugt -20 ute och det finns inget bättre att göra än att ägna kvällarna åt lite regulatorservice.

Jag servar själv men är i behov av lite konsultering av dom som kan.

I manualen står det att det skall vara 300 bar (500PSI) i flaskan då man börjar att justera in sekundärtrycket. Jag förstår att det är optimalt att testa hårdast möjliga belastning gör sätet på land men alla har ju inte tillgång till 300 system som dyker d12. Hur kinkigt är det? Har alltid funkat med 200 bar.

Nyservade reggar brukar alltid få gå några dyk och det visar sig relativt ofat att sekundärtrycket har sjunkigt lite eftar att prylarna fått göra några dyk. Värdet är inom toleransnivå men jag brukar ändå justera upp trycket så det är exakt 9,6. Ska man behöva efterjustera sekundärtrycket eller är det jag som tar upp det för fort nä jag servar regulatorn? Jag följer manualens rekommendation och tar upp det gradvis efter belastning av regulatorn.

Hur hårt skall man dra dry seal kronan? På alla nya reggar sitter den uta H**te ibland och det finns ju inget tryck som håller emot som på övriga delar av regulatorn. Ibland kan decoreggarna ha spår av fukt i detta utrymma men jag gissar att det kommer från diverse dränkningar av regulatorn eller kan det vara så att jag dra för löst?.

Tacksam för kloka svar

Daniel Mattila
Daniel Mattila 2013-12-09 09:04:39
795 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Frågor ang apeks service Daniel Mattila 2013-12-09 09:04
svara Sv: Frågor ang apeks serviceUrban Classon2013-12-09 12:03
svara Sv: Frågor ang apeks serviceDaniel Mattila2013-12-09 12:28
svara Sv: EfterjusteringSten Meyer2013-12-09 19:34
svara Sv: Frågor ang apeks serviceHarald Svensson2013-12-09 21:19

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: