Namn: Lösen:

Sv: Sv: Fridykning med småbarn?

(Läst 649 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Nu blir jag nyfiken. Enligt vad jag fått lära mig så har alla kroppens organ utvecklats efter de 2 första månaderna efter befruktningen (Langman's medical embryiology). Efter det så handlar det om att organen växer. Detta är iallafall vad jag minns.

Vilka organ utvecklas efter puberteten och hur utvecklas det? CNS räknas inte med dess extrema komplexitet och sekundära sexualla karaktärsdrag räknas inte heller. Det enda jag kan tänka mig är thymus som blir ersatt av fettvävnad, men denna är enligt mig av mindre betydelse i detta fall.

För att svara trådskaparen så vågar jag inte svara på frågan. Rent medicinskt vågar jag inte säga något, däremot så tror jag inte att det är någon större problem, så länge man är försiktig, tar det lugnt och undviker att använda snorkel. Men som sagt, jag avsäger mig ansvaret i detta svar.

Jag minns för övrigt hur jag när, jag var liten, brukade lifta med pappa när han simmade ner på botten i bassängen, jag hade mask på mig och höll andan så länge jag kunde. Jag var då ca 6 år vad jag minns.

Joakim Johnsson
Joakim Johnsson 2013-07-30 21:05:46
742 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Fridykning med småbarn? Nico Dolovski 2013-07-30 19:55
svara Sv: Fridykning med småbarn?Rolf Wiberg2013-07-30 20:37
svara Sv: Sv: Fridykning med småbarn?Joakim Johnsson2013-07-30 21:05
svara Sv: Sv: Sv: Fridykning med småbarn?Rolf Wiberg2013-07-30 22:16
svara Sv: Fridykning med småbarn?Vilhelm Eklöf2013-07-30 22:08

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: