Namn: Lösen:

Sv: Fritt flöde

(Läst 178 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Hej du skriver 6 dyk efter service.

Tänk då att tiden efter service också är relevant.

Kort tid efter service ska det inte vara svårt att andas ut. Särskilt inte om man efter varje dyk sköljt med sötvatten som man ska och membranen byttes vid service. Men på Poseidon är det väl antagligen kombinerat membran för in och utandning. Min erfarenhet från gamla AGA var att dessa klibbade lite lättare än mina nuvarande reggar.

En del regulatorer flödar alltid om man inte stoppar ner dem försiktigt i vattnet och fyller insidan först. Den känsligheten är viktig. Tar man bort den känsligheten helt kan det innebära att du stryper funktionen så mycket att den blir väldigt tung att andas i.

mitt råd : gjordes service senaste halvåret - kontakta servicestället och fråga - en tekniker kan oftast mer än oss vanliga dödliga. Vet du med dig att du inte sköljt så bra så se till att skölja ordentligt i ljummet sötvatten, använd igen och prova lite övningar på grunt vatten så att du själv får en bra bild av hur de beter sig och vad som funkar och inte.

Generellt kan man ju säga att cyklon är riktiga arbetshästar till regulatorer och det är ingen slump att de överhuvudtaget fortfarande finns på marknaden. Många regulatorer har sorterats bort sedan cyklon kom.

Anders Gamberg
Anders Gamberg
2020-06-22 19:04:03
73 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Fritt flöde Pekka Virta 2020-06-22 09:17
svara Sv: Fritt flödeViktor Adolfsson2020-06-22 11:21
svara Sv: Sv: Fritt flödePekka Virta2020-06-22 12:28
svara Sv: Fritt flödeAnders Gamberg2020-06-22 19:04
svara Sv: Fritt flödeEivind Aase2020-06-23 06:49

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: