Namn: Lösen:

Goodman grip -DIY- för stora händer/handskar

(Läst 400 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Hallå

Det har funnits några gamla trådar om Goodman DIY, men tänkte visa vad jag gjorde i helgen.

Använde rostfria muttrar, brickor, pistolhakar och snabblänkar som finns på båtavdelningen på alla byggvaruhus.
Den röda spiralkabeln kommer från en dödmansgrepp på Biltema.
Skenorna är i aluminium, som jag hade jag hemma, men sånt finns att köpa som metervara på alla byggvaruhus.
Dem långa skruvarna är sk.hood-pins för bilar, de är också i alu., som jag hade hemma i garaget. Dem har praktiska hål på ena ändan, att kunna fästa saker i.

Gapet mellan skenorna är justerbart tack vare vingmuttrar, så det passar både stora och små händer utan eller med handskar, både våt-/torrhandskar.
Mao hyfsat flexibelt. :-)

Fastsättningen av lampan är gjord med bungee, som går att ställa längden på, för att passa olika lampmodeller, och bungeen spänns ner mot en gammal mässingsknopp (från en byrålåda :-) ).
Draghandtaget på bungeen kommer från en nykelrem.

Sen har jag satt en handleds-bungee, så att man kan släppa taget under vattnet, utan att den trillar av handen.
Men om man skulle tappa den, så har man den röda dödmans-spiralen, som fäster mot BCD.

En selfie-pinne fick donera det universala kamera-fästet.

Tar gärna emot feedback på konstruktionen.

Bilder: https://photos.app.goo.gl/G2GhcPRWxvi2CiQw5

Benci Hovanyi
Benci Hovanyi
2018-11-19 00:11:34
18 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Goodman grip -DIY- för stora händer/handskar Benci Hovanyi 2018-11-19 00:11
svara Sv: Goodman grip -DIY- för stora händer/handskarBenci Hovanyi2018-11-19 09:27
svara Sv: Goodman grip -DIY- för stora händer/handskarJan Wiman2018-11-19 17:12
svara Sv: Sv: Goodman grip -DIY- för stora händer/handskarBenci Hovanyi2018-11-20 09:15
svara Sv: Sv: Sv: Goodman grip -DIY- för stora händer/handskarRoger Lindsjö2018-11-21 21:00

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: