Namn: Lösen:

Sv: Gulen eller Narvik

(Läst 78 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hejsan Viktor!

Både Gulen och Narvik är fantastiska vrakplatser att dyka på! Om du inte besökt dem så kan jag rekommendera att besöka båda!
Men om jag skulle börja någonstans så skulle jag börja med Narvik då vraken är så samlade och många. Man kan få väldigt blodad tand och det är sällan dykdagar blåser bort eftersom hamnen är väldigt skyddad. Många vrak ligger grunda så man får gott om bottentider på dem. Liveaboarden där, Dive Narvik drivs av Kapten Stennert som lagt ner mycket tid på att renovera och piffa upp båten Galten, så hon är väldigt fin! Nitrox serveras också, samt att det är gott om marint liv där.

Sist jag kollade priser (2018) för Gulen och Narvik, så var Gulen nästan dubbelt så dyrt för samma mängd vrakdyk. Men om ni bor när Gulen så är det kanske inte så bråttom att ta sig dit än :)

Det finns flera ställen i Norge som man kan dyka vrak, men Narvik är ett bra ställe att börja. Och när man inte dyker, så kan man ta sig en promenad på Stridsmuseet, där mycket av föremålen av vraken finns kvar, käka färska räkor om det är säsong eller klättra upp på ett av berg och ta sig en rejäl titt ut över havet. Om ni åker under senhösten så är vattnet även varmare, norrskenet kan titta fram och mareld har förekommit också. Väldigt magiskt och mysigt!

M.V.H
Sara

Anneli Sara Banderby
Anneli Sara Banderby 2021-01-06 20:09:13
36 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Gulen eller Narvik Viktor Adolfsson 2020-12-22 18:10
svara Sv: Gulen eller NarvikNicklas Åkerlund2020-12-22 21:04
svara Sv: Gulen eller NarvikP-A Andersson2020-12-24 13:40
svara Sv: Gulen eller NarvikDaniel Mattila2020-12-26 15:35
svara Sv: Gulen eller NarvikAnneli Sara Banderby2021-01-06 20:09

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: