Namn: Lösen:

Handskar

(Läst 181 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Har inte mina handskar där jag nu sitter så numren på handskarna har jag inte koll på när jag nu skriver, hur som helst:
1. MEST KLASSISKT : Dom blå showa som är dyra och levereras med en lös gul innervante (= ganska kass) kostar ca 350 SEK samt är lite stela men rymliga.
2. VARMAST och SMIDIGAST : Dom oranga handskarna med ingjutet fluffigt foder. Dom kostar ca 150 kr. Dom är smidigare (mer lättböjliga) och rymliga. I dessa använder jag ett par Hestra merino liners som är väldigt tunna, men du kan ha en tjockare merinovariant eller ett par No Gravity polartech handskar. Dom är lite svåra att få fast i ringsystemet pga fluffet men det funkar om man är noggrann. Har man lite tjocka innervantar får man bara vara lite försiktig när man matar in handen och inte dra så hårt i ringarna utan mer mata på själva handsken. Det finns ingen varmare variant än detta. Jag lovar.
3. OFÖRSTÖRBARA: Latexhandskar från tex SiTech, populära bland ostronplockarna för dom är i princip oförstörbara. Men dom är relativt smala i fingrarna och stela att böja. Har man ett par tjocka vita Hestra liners så glider dom in lätt (glatt som tusan) men det blir inte mycket isolerande luft kvar. Det har en tendens att bli lite finger över på toppen för man måste välja en stor storlek för att få plats med handskarna.

Andra varianter av Showa (blå och orange) är ju så smala att du inte får plats med någon vettig innervante så dom funkar bara på sommaren. Dom kostar typ 50 sek, det är iofs trevligt.
Kopior av Showa finns men dom brukar vara väldigt trögböjda...

--- Blev lite mycket skrivet men det blir allmän info till alla som kan vara intresserade ---

MVH
FP

Fredrik Plyhm
Fredrik Plyhm
2019-02-26 20:56:42
440 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Handskar till ringsystem Rikard Carlsson 2019-02-26 15:43
svara HandskarFredrik Plyhm2019-02-26 20:56
svara Sv: Handskar till ringsystemLennart Elfstrand2019-03-04 10:30
svara Sv: Sv: Handskar till ringsystemFelix Petersson2019-03-08 19:56
svara Sv: Sv: Sv: Handskar till ringsystemFredrik Plyhm2019-03-09 13:56
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Handskar till ringsystemFelix Petersson2019-03-09 16:18

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: