Boende
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Jag är inte den som brukar åka charter, utan brukar ta det som det kommer. Till Hurgada hittatde jag dock en billig sista minuten och fick så med ett hotel av modell lyx. Verkade lite tråkigt med ett stort hotel med massa tyska all-inclusive mäniskor men det fick vi ta, skulle ju bara vara där en vecka. I efterhand kunde jag inte vara tacksammare för att vi fått det hotellet, staden Hurgada är otroligt tråkig, finns en gata med turistaffärer och såvida du inte talar deras språk är du inte välkommen någon annan stans, lite läskigt ibland ;/ Man ville således ha så lite tid som möjligt innne i stan och spendera mer på havet, men de få timmar vi hade i land var polen en upskattad tillflyktsort, Egypter kan bli riktigt jobbiga. Oj nu lät det kanske lite väl hemskt, kommer du ut på någon bra liveaboard så är det bra dykning och pyramiderna är ju inte fel att göra en utflyckt till, men jag skulle själv alldrig åka tillbaka till Hurgada, Egyptier är inte som Thaiare som är snälla trevliga mot alla som kommer i deras vägt. Slutsats: Boka ett bra hotel eller åk på livaboard så du slipper Hurgada.
Fredrik
|
Mauritz Wahlqvist | 2001-09-16 22:35 |
![]() | Fredrik Siljelöf | 2001-09-17 13:39 |
![]() | Patrik Engström | 2001-09-28 16:45 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: