Namn: Lösen:

Harpunfiske i Largen?!

(Läst 1 043 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Kanske inte harpun är rätt ord, men en riktigt lång metallpinne som är vass i ena ändan och har en "gummikatapultrem" i andra ändan. Det var vad jag stötte på i dag ute vid "röset" i Largen. I handen på en fridykare som av en händelse låg och försökte se cool ut precis där jag kom bubblande. När han poserat klart och simmat iväg tog det inte många sekunder förrän jag simmade på en rejäl abborre med ett färskt köttsår rakt genom ryggraden nära stjärtfenan. Den hade inte mycket annat att göra än att simma runt och vänta på döden.

Nu har jag så klart inga som helst bevis för att det var just han som skadat fisken, men med tanke på vad oddsen är att fiskstackarn skulle ha träffat något annat som kan orsaka den typen av köttsår så har jag mina misstankar. Ett ganska runt och stort köttsår helt utan tandmärken.

Om vi bortser från hur olagligt de är, så är det väldigt obehaglig att möta beväpnade dykare. Speciellt som räckvidden på hans vapen är betydligt längre än sikten var i det blåsiga vattnet och att han tydligen inte kunde sikta som önskat.

Någon som stött på något liknande? Eller någon som känner sig träffad?

Henrik L Jonsson
Henrik L Jonsson
2014-07-31 21:47:07
2 767 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Harpunfiske i Largen?! Henrik L Jonsson 2014-07-31 21:47
svara Sv: Harpunfiske i Largen?!Anders Vilhelmsson2014-07-31 22:29
svara Sv: Sv: Harpunfiske i Largen?!Tomas Persson2014-07-31 22:58
svara Sv: Sv: Sv: Harpunfiske i Largen?!Henrik L Jonsson2014-08-01 17:22
svara Sv: Harpunfiske i Largen?!Henric Sandqvist2014-08-01 17:37

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: