Namn: Lösen:

Sv: Sv: Helsingborgs tryckkammare ska fasas ut

(Läst 149 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Jag borde ha förtydligat lite i mitt tidigare inlägg.

Det är enbart evidensen för behandling av hypoxi/bensår som är oklar och det är som nämnt främst detta som kammaren används för att behandla.

Tryckkammaren i Hbg är till skillnad från tex de på KI mycket liten. Det finns inte plats för en sjukhussäng och det finns inte plats för ventilator och definitivt inte all utrustning en intensivvårdspatient behöver. Den har plats till 6 personer och patienterna sitter i vad som påminner om stolarna i ett militärflyg. Så platsmässigt skulle det inte kunna vårdas en allvarligt sjuk COVID-patient i den. Det finns inte heller någon sluss som tillåter personal att gå in och ut (eller toalett...) och allt detta gör det mycket svårt att vårda patienter som inte är relativt friska i just Helsingborgs tryckkammare.

Men det finns mycket med den som är helt fantastiskt! Det är till min och många andras kännedom den enda i Europa där man kan dubbel blint randomisera P02:t patienten andas vilket möjliggör för otroligt unik och spännande forskning.

Jag är fruktansvärt besviken på att kammarverksamheten kommer att läggas ner, jag har sett fram emot att kunna utföra forskning där. Jag tror att alla på lasarettet är besvikna över beslutet politikerna tagit och det finns en namninsamling för att försöka behålla den, har tyvärr ingen länk här men den har cirkulerat på facebook bland annat.

Foto saknas
Johan Holgersson 2020-12-12 17:04:58
11 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Helsingborgs tryckkammare ska fasas ut Anders Palm 2020-12-10 10:05
svara Sv: Helsingborgs tryckkammare ska fasas utJohan Pettersson2020-12-10 14:21
svara Sv: Helsingborgs tryckkammare ska fasas utLars Frick2020-12-10 15:14
svara Sv: Helsingborgs tryckkammare ska fasas utOskar Sander2020-12-11 10:21
svara Sv: Helsingborgs tryckkammare ska fasas utJohan Holgersson2020-12-11 11:04
svara Sv: Helsingborgs tryckkammare ska fasas utJohan Fredin2020-12-12 11:54
svara Sv: Sv: Helsingborgs tryckkammare ska fasas utJohan Holgersson2020-12-12 17:04
svara Sv: Sv: Sv: Helsingborgs tryckkammare ska fasas utJohan Fredin2020-12-14 11:35
svara Sv: Helsingborgs tryckkammare ska fasas utOskar Sander2020-12-12 17:34

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: