Sv: Hjälp med utrustning till nybliven dykare!
(Läst 707 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Jag köpte ett komplett paket på blocket för 8000 och det är fortfarande vad jag i princip kör med fem år senare.
Jag vet inte hur du kommer dyka, om du går med i klubbar som har utrustning eller flaskor att låna ut.
Annars är två flaskor ett krav för mig så att man kan göra dubbla dyk. BCD eller vinge samt neoprentorris eller skaldräkt finns det lika många åsikter om som det finns sidor av ett mynt. Har du möjlighet så prova dig fram annars tror jag du blir nöjd oavsett vad du väljer, du kommer oavsett få trevliga stunder under ytan.
Dykdator också ett måste för mig, jag har haft en väldigt enkel men det kan vara en idé att köpa en som fixar Nitrox redan från början om du har planer på det. Även kniv/line cutter ett måste.
Köp inte osett och oprovat. Var beredd på att serva reggen. Kolla när flaskorna ska tryckas igen annars kan det bli en lite oväntad extra utgift. Och när du provar dräkten gör det med både underställ och dom varma sockarna.
Smaka/lukta på luften i flaskan.
Jag har gärna med mig en backup-mask och snorkel är alltid trevligt vid längre ytsim.
Alltid skölja av utrustningen efter ett dyk. Jag slänger alla prylar i badkaret och duschar dräkten.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: