Sv: Sv: Hjälp med utrustning till nybliven dykare!
(Läst 618 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Det är vinge och platta du ska ha. Du blir mer strömlinjeformad och får lättare att hålla trim och avvägning med en vinge. Jag hade en vinge reda liggande när jag gick OW med hyrgrejor.
Det är inte rocket science. Någon skillnad mellan en vinge och väst är det inte funktionsmässigt. Ingen anledning att komplicera det hela i onödan. Bc som bc principiellt, nada skillnad i grunden. Inflator, luft in / luft ut...dump, samma grej. Bara det att det sitter bättre och är mer exakt. Dra av sig skit under vatten kommer du inte att göra och MÅSTE du göra det för annars drunkna - har du line cutter. Bättre för att du har inte hunnit lägga dig till med kassa vanor och vänja dig vid väst.
Du KAN också skippa det och gå på sidemount direkt fast då rekommenderar jag kurs. Inte heller det vore dumt. Testa iaf.
utrustningskonfiguration > dina prylar och hur de är ihopskruvade
Måttsydd / måttanpassad dräkt är alltid att föredra om du har cash. Jag gav en bit över 3o tusen för min DUI för 5 år sen. Det finns dock mycket bra dräkter (om inte bättre) för hälften (om inte mindre). Måttsydd / måttanpassad är skillnad. Kolla på dräkter från ONE och NoGravity. Glöm inte underställen. De är viktiga. Plus handskar.
Pris på alla grejor kan du kolla på t ex OT ´s hemsida. Där har du färdiga paket och bra fabrikat. Du kan köpa där eller ha som referens.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: