Sv: Sv: Sv: Sv: Hjälp med utrustning till nybliven dykare!
(Läst 683 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
http://www.oceanictech.se
Men jag är inte helt överens med Paul om det han skriver. Jag menar nog att det kan vara bra att köpa en begagnad BCD för en femhundring, en reg (där är till exempel Dykmagasinets erbjudande på Apeksreg svårslagen), en långtolva och en begagnad dräkt. Med detta och lite småsaker som dykdator så kommer du i vattnet billigt och kan se vad DU vill med DIN dykning. Visst, det kan bli så att du blir sugen på avancerad dykning där du behöver vinge och väst men du har fortfarande så mycket att lära då så det gör liten skillnad om du har gjort 20-30 dyk med annan utrustning. Pengarna för en begagnad BCD får du igen, övriga grejer kan du oftast använda med kompletteringar och justeringar.
Det viktigaste, anser jag, är att du får ihop justa grejer så du kan börja dyka och få lite tid i vattnet. Det är där det gäller.
Och glöm aldrig att ha kul när du dyker!
/Tomas
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar:

