Hjälp sökes gällande värdering av utrustning
(Läst 309 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej!
Mitt namn är Pontus. Jag och min far håller just nu på att gå igenom en familjeväns tillhörigheter efter deras bortgång. Personen var sportdykare och utförde även diverse dykuppdrag i sin hobbyverksamhet som frilansande båtmekaniker i Stockholmsområdet.
Eftersom jag själv inte är dykare och inte vet vilka priser jag bör sätta på utrustningen inför försäljning vänder jag mig nu till er som kan ämnet. Jag vill gärna slippa att bli lurad eller sälja till helt fel pris. Har någon här koll på vad följande utrustning kan vara värd?
• Dräger Dolphin rebreather rigg
• Spiro Aqua Lung med väst från Technisub
• 1x Regulator AB Dykmaterial
• 3x Divex regulatorer, tror det ska vara 950 men osäker då jag ej hittar någon prägling av detta.
• 2x Dräger regulatorer
• ”Dykmoppe” av okänt fabrikat
• Ventilpaket för fyllning mellan flaskor (han var en uppfinningsrik person som gjorde lite som han ville så jag vet ej om detta är tillåtet att göra)
• Uppskattningsvis mellan 5 och 12 flaskor, några vanlig luft och några nitrox.
• Torrdräkt Tamsafe X3 med lagningskit och väska
• Mares Icon HD dykdator från 2011, fullt fungerande. Min far har för mig att det ska finnas en väska till den men den är ej hittad än.
Bilder finns och kan laddas upp inom de närmaste dagarna om frågor uppstår. Det är ej jag som kommer sälja detta, jag ämnar endast hjälpa dödsboet att få korrekt betalt då värdet var oklart
Tack på förhand för Er hjälp!
Vänliga hälsningar,
Pontus
|
Pontus Wiberg | 2025-02-04 16:22 |
![]() | Micke Tilja | 2025-02-04 18:48 |
![]() | Pontus Wiberg | 2025-02-05 14:15 |
![]() | Pontus Wiberg | 2025-02-06 11:50 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: