Sv: Hjälp sökes gällande värdering av utrustning
(Läst 158 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej,
Blev nyfiken och kollade lite på prylarna som du vill värdera. Någon får rätta mig om jag har fel, men i mina ögon är värdet på utrustningen ganska begränsat då merparten av dykutrustningen är äldre. Delar av prylarna tillverkas inte längre och har ingen möjlighet till service/reparation. Jag tänker följande om respektive dela av utrustningen:
-BCDn ser ut att vara i bra skick men är av äldre modell som är ganska omodern idag.
-DIVEX reggarna ser ut att vara i bra skick, tyvärr finns det inte någon som servar eller tillhandahåller reservdelar till DIVEX sist jag kollade. Har själv varit nyfiken på att köpa ett par för skojs skull, jag är servicetekniker och ringde till dom som säljer DIVEX i Sverige
- Fyllvippan tror jag har ett visst värde då utrustningen är dyr ny. Vi har samma fyllvippor i den lokala klubben.
- Helmaskerna kan även dom ha ett visst värde, den gråa är en rökdykarmask och den gula är för dykning, Skillnaden är att den gula har rakt glas och den gråa har välvt glas som inte lämpar sig för dykning. Kolla med någon som kan dykutrustning för yrkesbruk.
-Beuchat reggen vet jag inte.
-Dräger dolphin bör även den ha ett väldigt begränsat värde då modellen har gått ur tiden, kanske kan någon som vill bygga en CCR på den vara intresserad.
-DPVn är av enklare modell och kan vara intressant för en hemmabyggare.
-Torrdräkt är färskvara och mycket av värdet hänger på om den är hel och har bra kedja/manchetter.
|
Pontus Wiberg | 2025-02-04 16:22 |
![]() | Micke Tilja | 2025-02-04 18:48 |
![]() | Pontus Wiberg | 2025-02-05 14:15 |
![]() | Pontus Wiberg | 2025-02-06 11:50 |
![]() | Daniel Mattila | 2025-02-11 15:55 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: