Namn: Lösen:

Hur viktig är vikten på platta/vinge?

(Läst 2 160 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

God afton på er!
Jag har, efter mycket tjat från en god vän, fastnat för platta/vinge istället för en BCD väst.
Har kikat runt, läst och klurat. Har nu fått ett bra erbjudande på ett begagnat DiveRite Transpac och REC EXP vinge.
Ny i gemet som jag är så hade jag nästan bestämt mig när det slog mig; Den har ingen tung platta som vikt extra vikt vid torrdräktsdykning, som tydligen är viktigt?!
Användningsområdet kommer iofs vara mycket tropiskt dykning då den kommer följa med på alla resor (dvs bra med låg vikt)
Men samtidigt vill jag kunna dyka med den ihop med en torrdräkt i sverige, och jag har inte råd eller lust i nuläget att köpa en uppsättning för varje typ av dykning.

Så till frågan, Kan man kompensera den mindre vikten med ett par vikter på flaskan, eller blir det dumt?
Jag har aldrig dykt torrdräkt så jag vet inte riktigt hur mycket bly jag behöver..

Jag väger 70kg om det spelar någon roll för den generella gissningen.

Tack på förhand :)

Foto saknas
Patrik Sahlin 2011-11-29 20:40:12
5 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Hur viktig är vikten på platta/vinge? Patrik Sahlin 2011-11-29 20:40
svara Sv: Hur viktig är vikten på platta/vinge?Urban Classon2011-11-29 20:58
svara Sv: Sv: Hur viktig är vikten på platta/vinge?Patrik Sahlin2011-11-30 20:12
svara Sv: Hur viktig är vikten på platta/vinge?Peter Steinhoff2011-11-30 01:06
svara Sv: Hur viktig är vikten på platta/vinge?David Ålind2011-12-06 23:45

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: