Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: In-Water Recompression
(Läst 583 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Det är skitsnack att bli förbannat över något som det finns väldigt bra grunder för att inte utbilda i.
Ganska irrelevant jämförelse förresten - defibrillator debatten handlade om vem som skulle få använda utrustningen. Om man skulle visa mig hur man gör skulle jag också kunna operera ett tryckkammare - det är inte så jävla svårt. Vad din resonemang fallerar på är att läkarna själva aldrig skulle använda IWR på grund av alla risker förknippade med det. Det handlar alltså inte om vem som skulle använda defebrillator, utan att det är högst olämpligt att stoppa in två fingrar i eluttaget och tro att det ska ha samma effekt.
Nu vet jag ganska lite om din bakgrund och dykerfarenhet och var du får allt sånt där ifrån. Jag har varit med om några fall av DCS, både när det har gått bra och när det har gått dåligt. Även ett fall där IWR skulle kunna vara ett alternativ på grund av att det var 12 timmars båtgång till närmaste kammare och ingen möjlighet att få helikopter. Håller du på med den typen av dykning - visst, man kan överväga det. Här hemma är det fortfarande vansinne - du har fått det bekräftat av två läkare i den här tråden (trots din nedvärderade kommentar om läkaryrket). Men det är din hälsa - gör vad du vill med den. Någon utbildning kan du nog glömma, ingen skulle ta på sig att utbilda i något så riskfyllt.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: