Jag blir inte klok på Nacka Strandsvraket!
(Läst 1 299 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Dykarvänner!
Besökte Nacka Strandsvraket i förrgår för tredje gången. Hon är en riktigt lurig dam som ligger där och jag blir inte klok på hur hon egentligen ser ut. När man följer linan fram till henne så träffar man på henne på BB sida på den skrovsida som ligger upp mot ytan. Om man simmar fram "över kanten" så ser man däcket, eller där däcket tidigare varit. Man kan då följa relingen för ut och det har httills inte varit några problem, men om man simmar akterut så begriper jag inte riktigt hur hon ligger och hur hon egentligen ser ut. Följande konversation sker mellan trollen i mtt huvud under dyket:
-Ok, nu följer vi relingen. Hur lätt som helst.
-Och här tar relingen slut, då måste vi vara framme vid aktern.
-Nä, vänta, där nere fortsätter ju relingen.
-Ok, då följer vi den.
-Men, nu är vi ju mitt på vraket.
-Hmm, varför har jag nu tak över huvudet?
osv.
Inte helt lyckat.
Finns här någon som kan berätta lite mer om vad det är för vrak, hur hon ligger på botten, om vraket är skadat någonstans, osv? Någon som har en snyg skiss över vraket?
Jag blir inte klok på Nacka Strandsvraket! | Carl Tosterud | 2009-08-14 06:54 |
Sv: Jag blir inte klok på Nacka Strandsvraket! | Andreas Swills | 2009-08-14 09:36 |
Sv: Jag blir inte klok på Nacka Strandsvraket! | Göran Nilsson | 2009-08-14 09:55 |
Sv: Det andra vraket (vraken) | Oskar Sander | 2009-08-14 15:04 |
Sv: Sv: Det andra vraket (vraken) | Jens Lindström | 2009-08-15 01:31 |
Se upp med båttrafiken... | Martin Öhrling | 2009-08-16 00:41 |
Sv: Jag blir inte klok på Nacka Strandsvraket! | Carl Tosterud | 2009-08-16 16:24 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: