Sv: Jämförelse av avancerade dykdatorer

(Läst 201 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Jo, lite kul att höra deras åsikter.

Jag har börjat gilla Shearwaters datorer mer, men min favorit är fortfarande OSTC3'an, numera kallas serien hwOS. Jag tycker bättre om den än OSTC4-serien, som OSTC5'an tillhör.
OSTC-datorernas rebreatheravläsning via den optiska porten är tyvärr rätt ovanvändbar, då det inte tillverkats någon utrustning som de kan kopplas till på mycket länge.

Sedan jag börjat dyka RB själv så är det en feature som känns lite mer intressant. Jag kör en Shearwater Petrel 2 nu.

Suunto-datorerna har jag inte dykt på ett bra tag, och de sägs blivit bättre med nyare firmware, men jag har inte prövat själv. Gillade inte alls dom tidigare. Får ta och göra det vid tillfälle.

Jag har själv varken prövat Garmin eller Halcyons nya, så där kan jag säga varken bu eller bä. hade varit kul att pröva vid tillfälle.

Något som ingen av dom verkar bry sig om som är en viktigare grej för mig är hur trevliga de är att läsa ut data ur. Att kunna läsa ut loggen ur dom efter dyken på ett vettigt sätt är för mig en viktig feature. Då jag använder mig av subsurface så är deras stöd i libdivecomputer en viktig del. OSTC-datorernas stöd är nog det bästa, och stödet för Shearwater-datorer är riktigt bra också. Som tur är stöds de flesta andra datorer till en helt ok nivå.

//Anton

Foto saknas
Anton Lundin 2026-07-03 21:36:53
116 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Jämförelse av avancerade dykdatorer Henrik Sundihn 2026-07-03 17:08
svara Sv: Jämförelse av avancerade dykdatorerAnton Lundin2026-07-03 21:36
svara Sv: Sv: Jämförelse av avancerade dykdatorerLinus Malmgren2026-07-19 22:13

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: