Namn: Lösen:

Jobba utomlands som DM(?) efter studenten

(Läst 1 380 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Jag är en rescue diver med knappt 40 dyk i bagaget (merparten torrdräktsdyk i svea) som gärna skulle vilja gå vidare och jobba utomlands en tid innan det blir dags för vidare studier. Tar studenten till sommaren och i augusti blir det troligtvis GMU fram till ungefär november. Efter det (alternativt till våren) vore det drömmen att dra utomlands och jobba inom dykvärlden.

Räcker Divemaster eller är Instructor ett måste? Hört från en kompis att man som Instructor lätt fastnar med nybörjare i poolen, och att det är Divemasterna som drar ut på utfärder och guidar de som redan har cert. Av andra har jag hört att man som divemaster är i princip toffel och konkar flaskor hela dagarna... Vad är sant?

Går jag med fördel Divemaster kursen här hemma i Sverige eller borde jag leta efter ett Divemaster Internship?

Vet ni några tips på ställen som har hög omsättning på lågutbildade dykare (Divemaster, AI osv) som jag kan kontakta? Känner sug till Indonesien men andra ställen är självklart intressanta.

Om någon här gjort samma resa som jag funderar på, skicka jättegärna ett PM! Hur fick du tag på jobb och hur gick du till väga med utbildningen?

Ha det skönt i solen,
Viktor

Foto saknas
Viktor Charpentier 2013-03-12 14:36:25
125 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Jobba utomlands som DM(?) efter studenten Viktor Charpentier 2013-03-12 14:36
svara Sv: Jobba utomlands som DM(?) efter studentenTomas Persson2013-03-12 15:06
svara Sv: Jobba utomlands som DM(?) efter studentenAnders Gamberg2013-03-12 19:28
svara Sv: Jobba utomlands som DM(?) efter studentenRobert Böhlin2013-03-12 21:16
svara Sv: Sv: Jobba utomlands som DM(?) efter studentenViktor Charpentier2013-03-13 16:13
svara Sv: Sv: Sv: Jobba utomlands som DM(?) efter studentenFredrik Jacobsson2013-03-14 02:42

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: