SVAR: SVAR: Kan man njuta av teknisk dykning??
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Intressant att penningfrågan väckte så mycket intresse. Det talas annars inte så mycket om det.
Jag tror nog att det är okontroversiellt att teknisk dykning kostar mycket pengar, sen kan man argumentera för hur stora summorna verkligen är.
Jag känner inte riktigt igen mig i de belopp som nämns. Men det är inte det som gör att jag kommer upp i så stora siffror. Jag har köpt utrustning på vägen innan jag började med teknisk dykning: har tex vanlig väst, två vanliga ej nitroxkompatibla datorer, vanlig kowalski lampa osv. Poängen är att man går inte in i en butik som OW dykare och köper en komplett tek-utrustning utan vidare, det finns en viss historia innan man kommer dit.
Fundera sedan på hur mycket pengar och tid det tar innan man kan börja en kurs i teknisk dykning. Säkert minst 100 dyk, många har mer än 200, varav många från båt. Det kostar pengar det. Lägg sedan till alla kurser: OW, AOW, rescue, DM, nitrox, advanced nitrox osv.
Jag får mycket ut av min dykning, men man ska inte sticka under stolen med att det är en väldigt dyr hobby.
Mårten
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: