SVAR: Klassat som dykolycka!?
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Enligt vad jag har hört från personer som var inblandade i dyket och vänner till dessa så har tre personer dykt i tunnlarna varpå en av dem(den mördade) får panik och spottar ut regulatorn och försöker att ta regulatorn ur munnen på en av de övriga. Därefter så tar han loss sin kniv och hugger sig själv. Dykarna tar sig upp till ytan, väntar en stund på att den tredje ska komma ut. När han inte kommer så larmas Brankåren som hittar dykaren ca två dagar senare.
Att sätta kniven genom dräkten och in i kroppen tror jag inte är möjligt. Även om man inte har nån kontroll när man har panik så tror jag inte att man hugger sig själv. 1992 var det nog vanligast med neopren dräkter som är ganska tjocka. Det går knappt att hugga hål på en sådan på land. Ganska solklart att det rör sig om mord.
Inblandade personer var som sagt inte riktigt trevliga heller. Att det skede i ett mycket svår tillgängligt strälle gör ju saken bättre. En av d dykare som var där är ganska känd för att livlig fantasi så han är inte direkt trovärdig.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: