Namn: Lösen:

Kommer alltid tillbaka till samma fråga!

(Läst 1 079 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Om något år planerar jag ett uppehåll i mina studier för att sticka ut och göra en dykssäsong någonstans i världen. Jag har rest en del i min dagar men känner att detta är kvar. Som det ser ut nu vill jag ha en plats med god omsättning på duktiga dykare (det ska inte finnas dagar utan gäster) och platsen skall ha lite liv men gärna laidback att bjuda på. Under denna period tänker jag mig att att stanna ett par månader på en ochsamma plats för att göra "typ" ett internship och sedan resa runt någon månad. Årstiden det handlar om är vinter/vår dvs. feb-april, maj. Eersom jag är student såär (tyvärr) den ekonomiska biten en väldigt avgörande faktor, men dykningen måste trots detta vara bra.

Just nu står tankarna mellan Panglao, Alona Beach, Filippinerna och Tulamben, Bali, Indonesien. En del turister, bra prisnivå, bra dykning, bra väder för säsongen och god möjlighet att kombinera den långvariga vistelsen med resor till andra delar av landet, där det även där finns bra dykning.

Så till frågan, låter detta vettigt eller finns det andra delar av världen/platser som blirlika lättvindigt som detta (på alla nivåer!)?

Tar gärna emot tips!

Erik Karlsson
Erik Karlsson 2009-09-02 20:30:02
226 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Kommer alltid tillbaka till samma fråga! Erik Karlsson 2009-09-02 20:30
svara Sv: Kommer alltid tillbaka till samma fråga!Björn Berglöf2009-09-02 23:45
svara Sv: Sv: Kommer alltid tillbaka till samma fråga!Erik Karlsson2009-09-03 12:30

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: