Kvalitén på APs celler
(Läst 6 160 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hittade ingen tråd om detta så jag får väl start en:
Tydligen har det varit stora kvalitetsproblem med APs egna celler en längre tid nu.
Egentligen inget jag brytt mig så mycket om då jag dyker Pelagian och använder ett annat märke på mina celler, men tänker ändå att det kan vara bra att dela med mig av mina erfarenheter, eller rättare sagt andras erfarenheter.
Jaha, dåliga celler är väl inget stort problem, bara att få ut nya på garantin kanske en del tänker.
Problemet är att när kvalitén på cellerna är låg ökar risken för att två celler fallerar samtidigt, även om risken att just det ska inträffa fortfarande är låg. Fast tydligen är kvalitén riktigt usel på APs celler då jag kan namnge tre personer som dykt med PPO2 på ca 2,5 med Inspiration bara i år (nej jag tänker inte namnge dem här).
De har klarat sig tack vare att larmen på deras maskiner fungerade, men man kan fundera på vad som hade hänt om det hade varit samma kvalité på larmsystemet som på cellerna...
Den tredje cellen som valdes bort med voting logic var alltså den som visade rätt värde och det är från den cellen som de i efterhand kunnat se på vilket PPO2 de låg på (så har jag uppfattat det, rätta mig om jag har fel då jag inte äger en Inspo. Möjligt att de inte såg de i efterhand utan under dyket).
Vad säger ni som dyker Inspo, använder ni APs celler eller har ni valt bort dem till förmån för andra tillverkares celler?
Någon som har råkat ut för liknande händelser även med andra tillverkares celler?
Har AP löst problemet ännu eller är kvalitén fortfarande kass?
Personligen skulle jag inte vilja dyka med dem för allt smör i Småland med tanke på att oddsen för att de ska visa fel är rätt höga och med tanke på att insatsen i det här fallet är ditt liv.
/ Leo
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: