Letar efter dykkompis eller klubb i Stockholm
(Läst 349 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Note: Jag har översatt detta själv och talar fortfarande inte svenska flytande.
Hej allihopa!
Jag heter Ladi och är en SSI Search & Rescue-dykare från Slovenien. Jag kommer att göra Erasmus-utbyte vid Karolinska Institutet i Flemingsberg från slutet av augusti till slutet av december 2025, och jag skulle gärna göra några helg-/eftermiddagsdykningar runt Stockholm.
Jag är torrdräktscertifierad och tar med mig nästan fullständigt tekniskt kit (utom flaskor). Eftersom jag är ny i området söker jag:
• En dykkompis (eller flera) att utforska lokala dykplatser med
• Rekommendationer på dykklubbar som välkomnar gästdykare
• Tips på bra fyllningsstationer, båtoperatörer eller stränder för shore-entry
Jag är främst intresserad av dykkompisar eller klubbar, då jag vet att båtturer och organiserade dyk via dykarbutiker kan bli dyrt.
Om du är intresserad av att dyka tillsammans eller kan tipsa om en vänlig klubb, svara gärna! Jag är flexibel med datum och hjälper gärna till med planering eller att dela kostnader för transport och flaskfyllning.
Tack på förhand för alla råd och kontakter—jag ser verkligen fram emot att upptäcka Stockholms undervattensvärld!
— Ladi
⸻
Looking for a Diving Buddy or Club in Stockholm (Aug–Dec 2025)
Hi everyone,
My name is Ladi and I’m a SSI S&R Diver from Slovenia. I’ll be on Erasmus exchange at Karolinska Institutet in Flemingsberg from late August through the end of December 2025, and I’d love to get in some weekend (or afternoon weekday) dives.
I’m dry-suit certified and will bring my full (almost technical) kit (minus cylinders). Since I’m new to the area, I’m looking for a buddy (or buddies) to explore local dive sites with and recommendations for dive clubs that welcome guest divers. Any tips on good filling stations, boat operators or shore-entry sites would also be great. However I am really primarily looking for dive buddies or clubs, as I know boat and organised dives by dive shops can get expensive.
If you’re interested in sharing dives or can point me toward a friendly club, please reply! I’m flexible on dates and happy to help with planning or share costs for transport/tank fills.
Thanks in advance for any advice or contacts—I’m really looking forward to discovering Stockholm’s underwater world!
|
Vladimir Smrkolj | 2025-06-28 11:35 |
![]() | Magnus Boden | 2025-06-28 21:56 |
![]() | Björn Kihlberg | 2025-07-06 14:40 |
![]() | Vladimir Smrkolj | 2025-07-07 17:23 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: