Namn: Lösen:

Sv: Letar efter fridyksfenor!

(Läst 284 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej Cynthia,

Det går bra att vanliga fenor som fridykningsfenor på grund nivå, och även som träning i pool skulle jag säga. Men när man börjar komma upp i mer avancerad nivå så är väl långa fenor/monofin att föredra, och det är väldigt individuellt vad man tycker är avancerat. Jag gillar känslan och fördelarna med långa fenor så har alltid kört med dem sen jag börja fridyka.

Vad gäller värme så brukar nog de flesta ha olika tjocklekar på sina sockor från årstid till årstid, och igen väldigt individuellt. Såhär års brukar jag köra utan strumpor ibland, och ibland med 2-3 mm sockor. På kallare årstid så blir det 5-7 mm sockor. Så en storlek större än vad som passar dig egentligen för att få plats med sockor är väl rekommenderat om du vill ha tjockare sockor. Tror inte man brukar använda skor.

Men om du vill kombinera fenorna med sportdykning och fridykning skulle jag rekommendera lite kortare fridykningsfenor eller lite längre 'vanliga' fenor, finns några med hälrem även om det är lite sällsynt om du vill ha. Det är lättare att ha korta fridykningsfenor eller vanliga fenor till både fridykning och sportdykning, men svårare att ha långa fridykningsfenor till sportdykning.

Kevin Rudfeldt
Kevin Rudfeldt 2018-05-31 09:26:05
11 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Letar efter fridyksfenor! Cynthia Björn 2018-05-30 20:48
svara Sv: Letar efter fridyksfenor!Kevin Rudfeldt2018-05-31 09:26
svara Sv: Sv: Letar efter fridyksfenor!Cynthia Björn2018-06-14 22:11

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: