Namn: Lösen:

Sv: Linser, slipade glas eller riktiga linser?

(Läst 97 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

För att ge lite kött på benen först...

Som många andra gamla gubbar ser jag kass på långt håll och på nära håll och OK på några meters avstånd. Jag försöker lära mig att använda progressiva glasögon, vilket inte är så lätt har jag märkt...

Mitt största problem var alltså att jag inte såg dykdatorn ordentligt, vilket också verkar vara ditt problem. Jag upplever fortfarande inte att sikten på håll i normala svenska siktförhållande är ett problem.

Därför valde jag att köpa en ny mask med "läsglasögon" limmade i nederkant på masken. Detta har fungerat utmärkt och löste hela problemet med att läsa datorn ordentligt. Den masken jag har går också att få med korrektion i hela glaset om man vill, men det funkar som sagt inte för mig. Kanske att det går att få progressiva glas även i masken, men jag misstänker att det blir en helt annan kostnad.

https://shop.scubadivers.se/product/tusa-freedom-ceos

Niklas Lejestrand
Niklas Lejestrand 2021-09-12 10:09:43
174 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Linser, slipade glas eller riktiga linser? Bengt Lindblad 2021-09-11 23:57
svara Sv: Linser, slipade glas eller riktiga linser?Jesper Halwar2021-09-12 01:11
svara Sv: Linser, slipade glas eller riktiga linser?Marco Pennbrant2021-09-12 07:51
svara Sv: Linser, slipade glas eller riktiga linser?Niklas Lejestrand2021-09-12 10:09
svara Sv: Linser, slipade glas eller riktiga linser?Håkan Ekdahl2021-09-12 18:21
svara Sv: Linser, slipade glas eller riktiga linser?Marcus Sundberg2021-09-13 09:51
svara Sv: Sv: Linser, slipade glas eller riktiga linser?Oskar Sander2021-09-15 14:49
svara Sv: Sv: Sv: Linser, slipade glas eller riktiga linser?Marcus Sundberg2021-09-20 10:11

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: