Sv: Sv: Sv: Luftbank
(Läst 365 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
V1 är främst till för att möjliggöra losskoppling av kompressorn för ev. "expeditioner", men även för att hindra ev. bakblåsning. En backventil fungerar nog lika bra.
Det skall ju sägas att vi idag har en backventil mellan V5 & M4 för att förhindra gasvandring vid mixfyllning.
Att sätta in fler backventiler låter intressant, men idag ser vi inget större problem med kompressorslitage.
Den backventil vi har uppvisar dock en hel del slitage och genererar ganska mycket oväsen vid fyllning.
Luftbank | Fredrik Badenlid | 2011-10-07 11:14 |
Sv: Luftbank | Peter Steinhoff | 2011-10-07 11:52 |
Sv: Luftbank | Erik Lindberg | 2011-10-07 16:10 |
Sv: Sv: Luftbank | Fredrik Jönsson | 2011-10-12 19:15 |
Sv: Sv: Sv: Luftbank | Erik Lindberg | 2011-10-12 21:05 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: