Namn: Lösen:

med familj i MX, Pl del Carmen/cozumel NU :)

(Läst 892 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Tjena

Typ imorgon bitti går (charter)flyget till Mexico/Yucatan med sikte på sol&bad med tjejen och 12-årig dotter.
Har alltså *inte* sikte på någon live-aboard, cave-kurs eller dylikt utan mest bara ... semester :-)

Dock: tänkte kanske passa på någon eller några dykdagar - eftersom det enligt tidigare trådar finns "tusentals" dykcenter och jag inte hinner eller orkar göra en massa research - finns det något tips typ: har du bara en dag - åk HIT, asbra ställe? Prata med den HÄR killen, hälsa från mig...

De som känner mig vet att jag dyker tekniskt (allt för sällan men men men...), dock inte overhead - så för egen del: gärna lite mera kittlande än närmaste grönsaksbod på 18 m ;-) det senare kan för all del sambon hänga med på!

Släpar inte annan utrustning än: två BT, mask, snorkel (!), en line cutter samt spole/SMB.
Hyra allt övrigt alltså. Just det, en lång 3 mm neopron - värt att släpa med??

Annars då? Coba inåt landet står på att-göra-listan.
Vad mera?

Själv vet jag inte mera än att Tulum ligger lite söderut, Cancun norrut... och mina totalt insnöade, grottkravlande kamrater är inge vidar referenser - det hittar ju bara billigaste tänkbara boende och dyker sedan ner i ett sumphål för full, fullare fulllaste cave-kurserna

Med vänligaste hälsning//KO

PS, lite referenser jag redan läst:

http://www.dykarna.nu/forum/dykning-i-mexico-374579/

http://www.dykarna.nu/forum/dykcenter-i-playa-del-carmen-mexico-366186/

(med bl.a. en långa, trevliga utläggningar av Michael Olin i båda)

Karsten Ovesen
Karsten Ovesen
2014-02-17 14:55:46
1 084 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg med familj i MX, Pl del Carmen/cozumel NU :) Karsten Ovesen 2014-02-17 14:55
svara Sv: med familj i MX, Pl del Carmen/cozumel NU :)Manfred Zotter2014-02-17 16:37
svara Sv: Sv: med familj i MX, Pl del Carmen/cozumel NU :)Karsten Ovesen2014-02-17 16:39
svara Sv: Sv: Sv: med familj i MX, Pl del Carmen/cozumel NU :)Tony Björklund2014-02-18 05:06

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: