Medvetslös efter 15 sek andhållning varför???
(Läst 5 301 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Den sista tiden har jag hållit andan mycket, var annan dag ungefär. Men ibland så har jag känt av en konstig känsla precis när jag tar ett stort andetag och sedan håller andan. Jag blir lite yr och en tung känsla uppstår i kroppen, men detta brukar gå över de första 15 sekunderna.
Men igår när jag stod upp tog jag ett djupt andetag och höll andan. Då kände jag denna känslan jag blev yr efter bara 10 sekunder men denna känslan försvann inte som den brukade göra utan blev mer och mer påtaglig och efter ca 15 sekunder så tappade jag balanssinnet och allt blir helt plötsligt väldigt förvirrande. För en kort tid så visste jag inte vart jag befann mig ramlar ner på knäna då balansen svikit mig helt, min kropp har i detta ögonblicket börjat att andas omedvetet. Efter några andetag kommer allt tillbaka igen och jag ställer mig upp, känns overkligt som att allt var en dröm.
Vad är detta som hände med mig och varför blir jag yr efter bara några sekunder under anhållning?
Svårt och tro att syret i lungorna tar slut efter 15 sekunder, hört att lungpackning kan få lungorna att trycka hårt på hjärtat så man svimmar, men jag packar inte luft utan tar ett så stort andetag jag kan. Vet inte om jag spänner magen/diafragman på något konstigt sätt när jag håller andan.
Mitt andehållnings rekord är 05:03 och inte ens efter det så kände jag mig yr som jag gjorde igår efter bara 15-20 sekunder.
Tacksam om någon kan tala om för mig vad detta är för något, och hur man undviker detta. Det var en väldigt obehaglig upplevlese.
MVH Christian
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: