Namn: Lösen:

Sv: Sv: Mexiko

(Läst 387 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Det finns gott om restauranger men jag lever på pastor, tacos (finns att äta till frukost med vad som helst)...så jag har aldrig riktigt känt behovet av att gå till någon riktig restaurang. Det finns ett par ställen som gör riktigt bra ceviche. Kinesen vid gamla halocline skickar ut foder på löpande band så det är varierande kvalitet men man får mycket och det är billigt.

Mellan Oxo och Banken vid korsningen på huvudgatan ligger supernajs smoothie ställe med rasta tema. Fixar smoothie med det mesta, inkl proteinpulver. Finns ett ganska bra gym centralt. Tvättinrättningar är bra och billiga så man behöver inte ta med sig en massa kläder.

Dykningen är ju självfallet i grottor. Det går säkert att dyka ow, men det är nog inte för den dykningen man åker dit för. Testa intro to cave alt någon variant på sidemount. Du kan dock dyka guidade cavern dyk. De centers jag dykt med är självklart Protec som jag tycker är bäst, men också Speleotech (legendariske Bill Phillips ställe). Steve Bogaerts har också ett center om man talar andra legender. Jag har dock inte testat det stället.

Personligen föredrar jag april framför Q1, mest för att det är mindre folk och för att det är varmare. Jag gillar när det är varmt så det kan hända att jag nästa år sticker dit i juli bara för att testa den månaden. Säsongen börjar mattas av i mitten på april. Vädet blir varmare och fuktigare. Smaksak antar jag, men att slippa pöblen är ganska najs. Inte så crowded med snorkelbussar vid cenoterna.

Annat du kan göra är att lära dig kitesurfa. Verkar fett kul och jag ska definitivt testa nästa gång jag är där.

Paul Stellmach
Paul Stellmach 2013-08-16 20:17:30
570 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Mexiko Andreas Raattamaa 2013-08-16 11:34
svara Sv: MexikoTony Björklund2013-08-16 14:23
svara Sv: MexikoTomas Asp2013-08-16 16:51
svara Sv: MexikoPaul Stellmach2013-08-16 20:02
svara Sv: Sv: MexikoPaul Stellmach2013-08-16 20:17
svara Sv: Sv: Sv: MexikoKim Davidsson2013-08-17 02:56
svara Sv: Sv: Sv: Sv: MexikoPaul Stellmach2013-08-17 10:28
svara Sv: Sv: Sv: Sv: MexikoHenrik Danielzon2013-08-17 22:44
svara Sv: MexikoTaisto Nykänen2013-09-03 11:00

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg