Namn: Lösen:

Sv: Pressen är delaktiga!

(Läst 917 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Pressen gör alltid allting värre de skiter fullständigt om de skadar eller sårar någon så länge de kan sälja fler tidningar eller locka fler läsare.

Jag precis som alla andra förstår din sorg och känner med dig. Jag vet även hur det känns att mista någon jag må vara yngre än din son var, men jag har även jag varit med om att mista en mycket nära person. Min far dog för 9 år sedan och jag var med tillsammans med min morfar och försökte få liv i honom igen. Så jag vet hur det känns att mista en någon även om det kanske är vare att mista ett barn.

Men jag säger samma sak till er som jag säger till min mor. Om der skulle hända mig något under ytan eller i sammanband med dykning så har jag åtminstone omkommit i samband med något jag tycker om och som jag trivs med att göra.

Jag håller även med Nils Möllerström i hans inlägg skriver han att hatet äter upp en inifrån. Om man bara går runt och känner hat hela tiden så kommer man inte att kunna ”lämna” detta bakom sig och gå vidare. Även om man inte kan lämna det bakom sig det vett jag men man måste gå vidare. Min mor förlorade alla sina vänner dels pga av att hon nu fick dubbelt så mycket att göra i hemmet dels pga att hon hela tiden gick runt i sorg och anklaga sig själv för att inte kunna hjälpa min far och på så sätt stängde ute världen. Om man nu går runt med hat hela tiden så kommer man så sakta men säkert förlora alla sina vänner och falla längre och längre ner i sorgens mörka hål.

Det var ingen som ville din sån illa, det var ingen som inte gjorde något för att hjälpa honom. Det är ingen som inte känner av och med din sorg. Alla vi dykare känner av denna tragedi. Jag vet även att alla inblandade mår dåligt och känner en förfärlig sorg.

Det finns som Nils Möllerström skriver folk som erbjudit sig att svara på frågor och hjälpa till att bearbeta sorgen.

Jag känner även en person i min egen ålder som hela tiden går runt i sorg och hat hennes föräldrar har precis som många andra skilt sig och är ovänner. Hon låser ute hela världen och är alltid negativ. Jag har precis som många andra försökt bli vän med henne och få henne att må bättre men hon bitter alltid ifrån och blir sur och arg. Hon förlorar ständigt vänner som har tröttant på att höra om hennes hat mot sina föräldrar och hur jobbigt hon har det. Hon vill helt enkelt inte se det positiva i livet.
Vad har då detta med saken att göra?
Jo om man gör som henne och låser ute hela världen och belastar den med så mycket negativ så förlorar man fler och fler vänner som gör att man faller djupare och djupare ner. Hon vägrar att ta emot folk som försöker hjälpa henne och som vill bli vän med henne. Hon kommer tillslut stå ensam för hon inte ville gå vidare i livet.

Låt inte detta hända er.
åter igen beklagar sorgen

Mvh björn

Björn Persson
Björn Persson 2005-04-02 14:00:01
75 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Min son Nichlas Dykolycka Lönsboda 5 dec 2004 Ewa Andersson 2005-04-01 23:07
svara Sv: Min son Nichlas Dykolycka Lönsboda 5 dec 2004Anders Trulsson2005-04-01 23:42
svara Sv: Sv: Min son Nichlas Dykolycka Lönsboda 5 dec 2004Ewa Andersson2005-04-02 00:48
svara Sv: Min son Nichlas Dykolycka Lönsboda 5 dec 2004Nils Möllerström2005-04-02 00:41
svara Sv: Sv: Min son Nichlas Dykolycka Lönsboda 5 dec 2004Ewa Andersson2005-04-02 00:55
svara Sv: Sv: Sv: Min son Nichlas Dykolycka Lönsboda 5 dBjörn Arvidsson2005-04-02 01:45
svara Beklagar.Andreas Behrens2005-04-02 04:29
svara Sv: Inte pressens felBjörn Carlsson2005-04-02 09:51
svara Pressen är delaktiga!Thommie Sylvander2005-04-02 13:59
svara Sv: Pressen är delaktiga!Björn Persson2005-04-02 14:00
svara Sv: Min son Nichlas Dykolycka Lönsboda 5 dec 2004Ulf Meyer2005-04-03 07:35
svara Sv: Min son Nichlas Dykolycka Lönsboda 5 dec 2004Ewa Andersson2005-04-04 07:31

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: