Namn: Lösen:

Moby Dick

(Läst 785 gånger)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Ett 13 års äktenskap är över. Det har varit en tid av glädje, kärlek men också slit och mycket arbete. När jag körde utfärder i Stockholm skärgård låg jag på ca 80st utfärder per år och ca 600 dykare var med Moby Dick ut varje år. Jag har träffat många glada dykare. Olyckor har jag klarat mig ganska bra ifrån, tre st incidenter på alla år, en lite tryckis åkte jag på själv då jag dök på vraket Katinka utanför Landsort. Trodde jag skulle sänka Moby när jag gick in i Landsorts hamn i 25 m/s, vinden i rumpan, själv på båten och med gipsat ben, inte så smart. Hittat vrak har man gjort och det finns inget roligare än att komma ner på ett "nytt" vrak!
Jag kommer sakna alla trevliga människor som har varit med, alla gånger man startat grillen, alla gånger man lägger loss och stävar iväg.
Jag kommer inte sakna att bottenmåla henne, kommer ihåg när Bittan skulle hjälpa till, det tog 3g så lång tid och hon gjorde år med otroligt mycket färg. Inte heller kommer jag sakna att mecka med henne, speciellt att byta olja var både svettigt och väldigt trist jobb.

Det har varit en spännande resa och den skulle jag inte vilja vara utan, nu seglar jag vidar på fiskekajaker och mindre båtar.
Har fortfarande kvar en massa vraksökarutrustning som jag inte riktigt vet hur jag ska få plats med i kajaken.

Vi ses på havet!
/Manne

Manuel Dahlberg
Manuel Dahlberg
2018-06-01 22:56:44
482 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Moby Dick Manuel Dahlberg 2018-06-01 22:56
svara Sv: Moby DickMikael Bjork2018-06-03 19:11
svara Sv: Moby DickJohan Pettersson2018-06-04 10:54
svara Sv: Moby DickMatthias Bellander2018-06-11 23:49

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: