Sv: När tycker ni det är för kallt för våtdräkt?
(Läst 684 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Sommartid kan det funka med semidry, men man ska betänka att temperaturen inte är så mycket mer än 7-8 grader om man kommer ner en bit plus att det ju faktiskt kan vara rätt svalt i luften när man kommer upp även sommartid. Det är mindre skoj att sitta i en blöt dräkt under en dag på sjön. Därför skulle jag förorda att köra med torrdräkt året runt.
Vilken dräkt man sedan väljer (neopren eller skal) är en smaksak. Det finns för- och nackdelar med bägge varianterna. Själv har jag precis skaffat en skaldräkt efter att ha dykt med Poseidon neoprendräkter i över 10 år (både Technica och Unisuit) och min skaldräkt byter jag INTE bort. Jag tycker att min rörlighet och komfort är betydligt bättre i en skaldräkt. Om du absolut vill ha en neoprentorris tror jag i så fall mer på en med krossad neopren (tunnare än en vanlig neoprendräkt, men lite tjockare än en skaldräkt). Fördelen med en neoprendräkt är att den har en hel del isolering i själva dräkten, men det vägs upp med råge av ett bra underställ.
Det enklaste är förmodligen om du hyr/lånar olika dräkter och dyker med dem innan du bestämmer dig.
Vänligen
Marcus
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: