Ny dykare på etern!
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Jaha, så var man då såpass samlad att man har lite tid att sitta ner och försöka göra något vettigt av det här med att skriva lite hor dykarna. So here we go!
Om mig tänker jag inte förtälja så mycket, detta kan ni få reda på i min profil. Seek me!
Har ögnat igenom lite hastigt vad som skrivigts den senaste tiden på forumet. Vi har alla en mängd saker att prata av oss om, och bra är väll det, tycker i vart fall jag.
Tänkte starta med att tacka Micke Tilja för en fantastisk idelösning, när det gäller dykarna.nu Keep on going.
Sedan vill jag göra ett tillägg till vad Annika skrev tidigare om dyksäkerhet, dyksäkerhet är inget vi får till skänks, den får vi skapa själva, i vart fall för egen del kan jag ju säga att jag vill ju gärna kunna dyka i morgon med.
En annan sak med dykning är gemenskap, vad vore dykning utan denna ingrediens, då menar jag före, mellan, efter såväll som när vi är icke dykare, för erkänn att visst fasen är det urkul att träffas på resaurangen eller puben och snacka dykning mm, med dom som vi är vana att se i förvuxna kondomer, om än aldrig så kul med dykning så tycker jag att alla dom där andra sakerna som vi kan göra på land är minst lika roliga som dykningen. när man är tillsammans.
Therese skrev en sak som jag också har noterat, vad i hela friden gör alla som är inloggade? hehe ja jag tänker inte gissa, det är fel i vilket fall, hur som, skulle vara trevligt om man när man loggar in hamnar på ett torg,. på vilket man kan se alla, och därmed också nå dom, det känns lite passivt annars, man vet liksom inte vart m,an skall ta väg en.
Många som skrivigt något om att dom söker parkompisar, har helt klart kommit rätt, än en gång tack Micke. det är bara att konstatera att detta stället är en höjdare, att inget har fixat detta innan är för mig enn gåta, så nytt är ju ändå inte dykningen?
Och så har vi skaran som söker div, dykskolor, centra, serviceplatser mm, vet inte men jag är inte säker på om det är legitimt med vad hur Micke vill ha det, men jag är nog nästan benägen att tycka att det är nog bra om man håller dessa utanför dykarna .nu det finns redan bra ställen för dessa ändamålen för den som saknar en sådan är ett bra tips "eriks samlade dyklänkar", kan dock inte adressen nu sitter på annan ort mot vad jag brukar, så div, dyklänkar har jag inte tillgång till i skrivandets stund, får återkomma till det senare. Sedan kan man ju alltid fråga andra dykare med.
Tänke slänga in i diskusionen beträffande allt skittsnack från div. dykare som jag har kommit i kontakt med genom årens lopp under vilka jag varit dykare, angående vilket utbildninngssystem som är bäst eller sämst, dom gör si eller så osv, tacka vet jag ......... osv, dom som håller på med detta vet som regel inte vad dom snackar om, alla system har sina för resp. nackdelar om sådana nu finns, detta tänker jag inte lägga mig i. Jag önskar bara att folk sköter sig säkert och professionelt oavsett system , erfarenhet, cert.nivå mm.
Oj det blev ju nästan rena romanen detta, det var ju inte tänkt. men men. För denna gång får det nog räcka.
Avslutningsvis vill jag tacka en lite grupp dykare som visade mig vägen hit samt för att jag har fått dyka med dem, och att fått åtnjuta den gemneskap vi skaffat. Så tack Annika, Anneli, Therese, Charles och Jonas.
Tacka allihopa än en gång på återseénde.
//Glenn
Ny dykare på etern! | Glenn Bengtson | 2001-10-06 21:30 |
SVAR: Ny dykare på etern! | Johan Svedström | 2001-10-07 12:36 |
SVAR: SVAR: Ny dykare på etern! Glenn | Anneli Almqvist | 2001-10-07 19:44 |
Eriks Samlade dyklänkar | Joel Arnryd | 2001-10-07 21:29 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: