Varför skulle Ninanitu undkomma souvenirbärgning?
(Läst 557 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Ninanitu
Varför tror du att just detta vrak skulle undkomma bärgning?
På andra liknande vrak har jag själv kunnat notera hur plasttallrikar och annat försvinner.
Skulle man göra en jämförelse på vraket mellan status nu idag och om ett år, så är jag fullständigt övertygad om att det kommer vara märkbart att saker har försvunnit.
Nya vrak får alltid en stor attraktionskraft i början och en skeppsklocka är alltid en skeppsklocka oavsett vilken båt den kommer från. Vissa har ju åsikten "take all, leave nothing" - som du själv vet.
OT: Santos
Är inte insatt i frågan om Santos och har inte heller dykt där, men nog dyker folk i februari allt, så det utgör ju inget hinder, om det bara är en lanterna som saknas så är väl knappast det i sig bevis för att den inte bärgas, att den saknades på den "jobbiga" sidan kan ju bero på att någon ville ha just den färgen - därmed inte sagt att det kan vara precis exakt som du säger att den saknas från förlisningen (eller kanske till och med från tiden före) och jag vet inte bättre heller. Dock så kan jag inte låta bli att tycka, att om någon har varit på plats och sett vraket och dragit en slutsats, så kan det mycket väl finnas fog för deras påstående - så lite nyfiket undrar jag då vad du baserar din egen åsikt på: en grundlös skrivbordskommentar eller har du något fakta för ditt påstående eller kanske till och med själv varit på plats och gjort en bedömning?
Dyk Väl!
Pär Ahlgren
|
Christian Balousa Andersson | 2010-07-08 08:45 |
![]() | Pär Ahlgren | 2010-07-08 10:03 |
![]() | Calle Lundin | 2010-07-08 10:57 |
![]() | Pär Ahlgren | 2010-07-09 12:40 |
![]() | Calle Lundin | 2010-07-12 09:56 |
![]() | Pär Ahlgren | 2010-07-19 23:34 |
![]() | Björn Qvarnström | 2010-07-09 15:03 |
![]() | Pär Ahlgren | 2010-07-09 12:46 |
![]() | Pär Ahlgren | 2010-07-09 12:47 |