Namn: Lösen:

OM....

(Läst 2 069 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

#####################################################
Detta inlägg har editerats av en administratör. Vissa namnuppgifter har ersats med XXXXX
#####################################################

...nu någon frågar mig...vilket ingen har gjort....vilket är hyfsat naturligt så anser jag att man FÅR hänga ut en åsikt.
Om nu åsikter berör ett företag, en privatperson, ett medium, en smak, lagtillhörighet, utförd tjänst...ja, oavsett vad så anser jag att alla får tycka.
Tycket kommer i alla former att tydas & tolkas till fördel eller nackdel. Ytterst sällan neutralt. Och tur är väl det, för att neutralt tyckande är knappast värt tycket.

Gissar att de flesta lyckas härleda denna tråd till tidigare tyck och nu tänker jag tycka trots att många sagt att jag ska skita i att tycka vilket jag egentligen tycker är det bästa.

MEN jag vill tycka om ett par saker....och jag rangordnar dom enligt följande:
1. Magnus, trist att höra hur du blivit bemött. Kan inte påminna mig om detta och eftersom jag känner att jag "känner" dig svider det extra mycket. Att en kedja blir felvänd (Ja, jag har gjort det på två olika sätt under fem år, dock inte ut och in) är pikärt och trist, men jag vill varken bemöta dig eller någon annan illa om så sker. Att rätta till detta jobb är lite tyngre än att byta ut felktiga handledstätningar vilket jag anser skulle blivit gjort. Dock skall kedjan vändas till kundens (Magnus) önskemål om så önskas. Missanpassande handleder givetvis. ÄVEN om nu kunden (Magnus) påstås ha valt/godkänt typen/storleken.
Att du dessutom har genomför ett antal dyk med läckande handledstätningar suger illa. Inte min policy..varken då eller nu.

2. OM nu någon (läs allmänt) har ansett sin service/reparation blivit felaktig kan man ju alltid välja att BÅDE dissa företaget på dykarna eller annat forum, men framför allt påpeka detta för affärsidkaren så att han/hon (läs jag) får chansen att rätta till det hela. Kan inte påstå att jag tycker mig få speciellt många samtal om detta...men det är klart att det händer. Personligen fick jag en rutten oxfilé från ICA en gång och dom budade över en fräsch filé med taxi. JAG är nöjd.

3. Ingen....och jag påstår INGEN har kontaktat mig med ett "backjobb" där jag inte varit beredd att med råge rätta till detta och ersätta med rimliga medel och däröver. OM du finns i etern så ser jag fram emot att du hör av dig med saklig fakta och jag ska rättfärdiga mina misstag så som jag tror att de flesta som anlitat mina tjänster med efterföljande problem har blivit kompenserade.

4. Fredrik Astlid.....jag undrar fortfarande om du verkligen finns.
I den bästa av världar är du dykarna´s äldsta troll....det skulle ge mig en större tro på mänskligheten....och frid åt alla kvinnor....
Givetvis vet jag att din tråd startar från Stefan XXXXX (jag måste ju få nämna namn om man får nämna företag) som tydligen inte förstår HUR korkat han är och dessutom inte är man nog att ta upp detta ämne själv. Lika feg och ynklig som darrig och smal.
Men för att förgylla din/er torftiga vardag kan jag utan problem ta såväl saklig som som upplevd kritik.
Den tråd du startade kan jag givetvis inte påstå saknar substans då jag självklart har kunder som inte blivit nöjda....vliket jag tycker är trist men även mänskligt, dock anser jag (tror) att dom är extremt få sett till antalet servicar/reparationer jag utför per år och jag kompenserar dom med råge. På samma sätt som jag angav att jag skulle kompensera din fega lilla vän som dock blev lite för girig och jag satte stopp.
Dock bör du lägga till handlingarna att jag slutligen HAR kompenserat ekonomiskt utifrån den uppgörelse som muntligen avtalades från början.
Dock hade han vunnit lite mer med en aning ödmjukhet och förståelse.

Jag, Magnus, kommer under inga omständigheter att spinna vidare på denna tråd oavsett vad som skrivs eller sägs. OM någon har som kall att tycka vidare går det bra att ringa eller komma förbi.
Vill ni ha fakta kring ärendet från Stefan XXXXX kan jag utan bekymmer maila kopior till & från ARN.

Sussa gott och dyk torrt.

Over & out!!!!!

Magnus Hagman
Magnus Hagman 2007-09-18 00:26:30
228 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg OM.... Magnus Hagman 2007-09-18 00:26
svara Sv: Bajen e skit...Sven Rollenhagen2007-09-18 15:45
svara Sv: Sv: Bajen e skit...Magnus Hagman2007-09-18 16:37
svara Sv: OM....Therese Dorsch2007-09-20 10:11
svara Sv: Sv: OM....Raul Bäck2007-09-20 10:49
svara Sv: OM....Magnus Keijser2007-09-20 11:44
svara Sv: Sv: OM....Fredrik Astlid2007-09-21 14:06
svara Sv: OM....Fredrik Astlid2007-09-21 14:08
svara Sv: OM....Fredrik Astlid2007-09-21 14:13
svara Sv: OM....Fredrik Astlid2007-09-21 14:18
svara Sv: OM....Jim Boistrup2007-09-21 21:04