Namn: Lösen:

Open water-dykning i Filippinerna

(Läst 1 549 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej

Jag tog ett PADI Open water- cert i Thailand för ca 5 månader sedan, dök där under kursen kring "Racha Yai" och "Racha Noi" strax söder om Phuket. Detta är det enda jag dykt hittills. Nu ska jag spendera knappt tre veckor på Filippinerna och tänkte använda mitt cert till lite mer dykning. Har läst runt på forumet om många bra dykställen och det verkar vara runt Cebu som det finns mest koncentrerat med bra dykställen.

Det jag skulle vilja veta är vart finns bra dykplatser där Open Water räcker och gärna där det även går bra att snorkla då jag inte har råd med att dyka med full utrustning och tuber hela tiden. Skulle även vilja veta hur dykningen i Filippinerna är jämfört med Phuket, Thailand, om någon har testat på båda.

Är mest intresserad av att se hajar, sköldpaddor och koraller. Även vrak om det är möjligt med endast Open water

Har backpackat runt ett tag och försöker hålla en strikt budget. Så undrar lite över priser på både boende och dykresorna i sig. Kan man hitta boende för under 100kr/pers/natt?

Foto saknas
Christoffer Jägrhorn 2013-03-26 15:01:01
3 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Open water-dykning i Filippinerna Christoffer Jägrhorn 2013-03-26 15:01
svara Sv: Open water-dykning i FilippinernaAndreas Andersson2013-03-27 01:16
svara Sv: Open water-dykning i FilippinernaPer Jörgensen2013-03-27 13:06
svara Sv: Open water-dykning i FilippinernaKristofer Andersson2013-03-27 15:29
svara Sv: Open water-dykning i FilippinernaChristoffer Jägrhorn2013-04-02 03:27
svara Sv: Sv: Open water-dykning i FilippinernaAndreas Andersson2013-04-13 00:57
svara Sv: Sv: Open water-dykning i FilippinernaAndreas Brodow2013-04-13 08:26
svara Sv: Open water-dykning i FilippinernaChristoffer Jägrhorn2013-05-04 19:00

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: