Namn: Lösen:

Öron reagerar kraftigt på olivolja och salvor

(Läst 3 783 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Nu är orsaken till mina återkommande problem med infektioner. Jag har mjälleksem vilket påverkar hörselgångarna som många vet. Problemet är att jag inte tål steroider särskilt bra så jag får försöka hålla mig till det nästbästa. Till saken hör att jag började med medicinsk olivolja som man sprutar in. Fungerad skitbra i början men sen fick jag klåda. Slutade och började med alsol och då kändes det bättre men bara tillfälligt. Till slut fick jag ge mig och fick börja med receptfria cortimyk som är receptfritt och typ den enda kortisonet jag vågar ta (yrsel, ljuskänslig etc. av kortison) som dessutom är svampdödande.

Problemet är att krämen som ligger kvar till skillnad från droppar efter nån timma svider det nåt så inåt i flera timmar!! Sov en timma i natt. Någon som vet varför det blir så här? Det gör alltså inte ont när jag spplicerar det och häller jag alsolsprit så är det sååå skönt! Läkarn säger att hörselgången är lite rodnad men ingen infektion pågår. Alternativet är locacorten-viaform men jag är rädd för att den ska vara för stark eller hålla i sig lika länge som Diproderm. Diproderm sabbade mig rejält pga den långa halveringstiden.

Foto saknas
Gustaf Lundgren 2013-02-12 18:52:12
17 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Öron reagerar kraftigt på olivolja och salvor Gustaf Lundgren 2013-02-12 18:52
svara Sv: Öron reagerar kraftigt på olivolja och salvorPeter Blomqvist2013-02-12 21:39
svara Sv: Sv: Öron reagerar kraftigt på olivolja och salvorGustaf Lundgren2013-02-12 23:31
svara Sv: Sv: Sv: Öron reagerar kraftigt på olivolja och salvorStaffan von Arbin2013-02-14 14:30
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Öron reagerar kraftigt på olivolja och salvorPeter Blomqvist2013-02-14 20:53
svara Sv: Öron reagerar kraftigt på olivolja och salvorChristian Hollmann2013-02-15 07:45
svara Sv: Sv: Öron reagerar kraftigt på olivolja och salvorAndreas Andersson2013-02-16 19:42
svara Sv: Öron reagerar kraftigt på olivolja och salvorAnders Magnusson2013-02-17 17:54
svara Sv: Öron reagerar kraftigt på olivolja och salvorSimon Lidberg2013-02-17 19:52

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: