Namn: Lösen:

Sv: nåja, 0,21 ÖRE kostar de nog inte va?

(Läst 293 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej Lars ,jo det kostar faktiskt 0,21 öre/ litern för bensin här i Venezuela,förklaring till det är nog den politiska situationen här,mao ,många fattiga kör sina fordon och de facto så är Hugo Chaves -Frias beroende av den delen av befolkningen för att sitta vid makten.Populistiskt ,javisst självklart är det det.
Som tur är förlorade han valet om den nya konstitutionen 2 december ,vilket kunde medfört en rad "obehagliga" konsekvenser,samt som det ser ut nu att han accepterar den utgången av valet.

Samt att Conoco Phillips/PDVSA ,hittat gas/oljefyndigheter som räcker ca 100 år.

Ett annat "fenomen" är växlingskurserna .Dollar/Bolivares.
Officiell kurs 2147 Bolivar/ 1 Dollar enligt Veneconomia.
Paralel Dollar ,mao svartväxling per idag ,5650 Bolivares/ 1 Dollar.Vilket givetvis är i högsta grad olagligt..

I förlängningen gör det att alla som bedriver affärsverksamhet här får importera till den höga kursen ,som då givetvis drabbar den enskilde vid inköp av importerade varor.
Vem var det som sa att orättvisan är konstant.?
Dock har jag kommit över att mina barn köpt vatten på flaska,och att det var dyrare än bensinen,men det var tufft...man för lida.....

Julen tillbringades i cabanas i Cumana ,35 i skuggan ,tyvärr var dykcentret stängt vid Mochima ,så ingen dykning i jul.Dock med 41 släktingar och barbeque och ett och annat glas vin.Pobrecito mi....

Pendlar mellan Venezuela och Brasilien där jag är tillsatt att ha utbildning med Brasilian navy ,på deras senaste korvett,ett av mina mest intressanta jobb jag haft.

Dykning blir det mest i Angra dos Reis ,lite söder om Rio de Janeiro,inte så upphetsande men stället är helt ok,kryssningsfartygen lägger till här ibland,så det är mycket turister på stället.

Sverige blir det i slutet på februari ,efter 4 månader här i Latin America.

I senaste laget , men får hoppas du och dina närmaste hade en bra och god jul.
ochså.
Du får ha ett Gott nytt År Lars ,

Foto saknas
Ulf Meyer 2007-12-26 18:47:38
1 977 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Ot: Dagens i-landsproblem... Christian Balousa Andersson 2007-12-20 18:12
svara Stackare!!Fredrik Torstensson2007-12-20 20:36
svara Sv: Stackare!!David Stråberg2007-12-20 20:51
svara Sv: Ot: Dagens i-landsproblem...Ulf Meyer2007-12-20 21:02
svara Sv: Sv: Ot: Dagens i-landsproblem...Ulf Meyer2007-12-20 22:23
svara nåja, 0,21 ÖRE kostar de nog inte va?Lars Von Wachenfeldt2007-12-23 22:33
svara Sv: nåja, 0,21 ÖRE kostar de nog inte va?Ulf Meyer2007-12-26 18:47
svara Sv: Ot: Dagens i-landsproblem...Peter Hagert2007-12-20 22:04

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: