Sv: överföra bilder
(Läst 775 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Jag kör Canon EOS 550d. Överför utan några problem på Mac OSX. Använder mig av antingen Iphoto, eller Image Browser /som jag tror du får med på skiva när du köper kameran, ni som kör windows har liknande program på SAMMA skiva man installerar med andra namn däremot. Jag har för i övrigt heller aldrig några problem när jag överför till mina 2 andra windows enheter. Jag kopplar bara smidigt in min långa USB kabel i datorn å kameran, sätter på å överför smidigt och enkelt!
Har du testat att installera programmen på skivan och överfört via dessa? Jag kör som sagt via den respektive iphoto, beroende på om jag ska köra överföringar från RAW eller från vanliga JPEG eller .MOV. :)
Utöver programmen har jag nog även överfört genom att bara bläddra i minneskortet direkt i den här datorn. DCIM något något. Funkar inget av detta? :s
Annars kan du som andreas säger skaffa en kortläsare. Det har jag gjort för att kunna överföra andras filmformat när jag lånat kameror av folk. Jag köpte min på biltema och den kosta runt 50 kr.
//Matte
|
Kent Bengtsson | 2011-07-11 21:08 |
![]() | Andreas Brodow | 2011-07-11 21:47 |
![]() | Kent Bengtsson | 2011-07-11 22:06 |
![]() | Mattias Lindbohm | 2011-07-13 03:45 |
![]() | Kent Bengtsson | 2011-07-14 20:48 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: