Namn: Lösen:

P2 vs Moskus eller bara rent allmänt

(Läst 1 900 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Jag är medveten om att jag stundtals skriver många inte fullt så seriösa inlägg och detta kan naturligtvis vara till min last och kommer säkerligen att användas emot mig.

Jag är med i vare sig P2 eller i Moskus och har inte hjärtat åt något direkt håll utan står hyfsat neutral i de frågeställningar som gång på gång diskuteras. Jag förstår oftast de synpunkter som kommer söderut ifrån.
Detta inlägg är inte tänkt som en ny tråd om P2/Moskus vara eller inte vara utan jag vill bara ge min syn på dessa evinnerliga inlägg. Som de neutrala åskådare som jag och liknande personer är ser vi kanske klarare än de som så intensivt brinner för sakfrågan och som är mitt inne i stridslarmet.

Jag anser det vara beklämmande att vad jag antar är P2-medlemmar provokativt startar trådar som någon form av ”mottråd” till den P2-tråd som har rasat under en tid som i sig startades efter en sedvanlig bärgningsdebatt.
Dessa trådar gynnar knappast P2 och P2:s motiv i längden och ger nog merjobb och negativ publicitet i längden för P2.
Säkerligen sitter valda medlemmar av P2-styrelsen och grämer sig över vad andra vräker ur sig på internet.

Vissa vad jag antar är medlemmar/anhängare/vänner till Moskus-gänget tjatar gång på gång om plånböcker, medlemsavgifter och liknande. Det blir lite tjatigt och för inte debatten framåt.
Alla är olika, ser annorlunda på saker och ting. Ingen är tvungen eller skyldig att svara för någon annan än myndigheterna. Alla svar och frågor har redan ställts flera gånger.

Många är oavsett vilken sida dom stödjer generellt ganska dåliga på att argumentera och tar hellre till okvädningsord eller dryga one-liners för att hävda sig. Inte heller detta för vare sig sakfrågorna framåt eller gör miljön på siten särskilt trevlig.
- Dyk istället för att snacka skit på nätet.
- Jag slutade dyka innan du fick hår på pungen.

Illa.

Dessa citera-ge-svar-trådarna blir också ganska snart både barnsliga, meningslösa och svåra att följa.
Om man tittar i trådarna så är det oftast ett fåtal, kanske tio stycken som envist ska ge sin syn på vad det nu handlar om och som konstant diskuterar samma sak hela tiden med samma personer. Med risk för att göra bort mig själv citerar jag Netiquette:
”Rent personliga meddelanden lämpar sig bättre att skicka via e-post, direktmeddelande eller i personens gästbok.”
I mitt tycke är flertalet av inläggen just personligt riktade och kanske kan hållas till gästböcker.

Ok, några åsikter har jag väl:
Personligen tycker jag att man ska vara medlem i P2 för att få svar på vad pengarna går till precis som att man ska tillhöra Moskus-gruppen för att få ta del av deras information.
Plånboksfrågan har utretts internt inom P2 har jag förstått och med tanke på att vår nästa Statsminister har haft problem med både Toblerone, parkeringsavgifter, skatter, kontokort med mera men ändå har förlåtits av svenska folket så bör även detta vara överspelat.
Släpp det.

Möjligen har jag med detta inlägg svartlistat mig för all framtid från P2 eller att åka med på en Moskus-tur men då får det väl bli så. Det är i så fall erat val.
Jag umgås gärna med både P2 och tar en Moskustripp till Fu Shan Hai.

Jo, jag vet. Jag behöver inte läsa trådarna men precis som man ibland halkar i hundbajs utan att egentligen vilja det så halkar man stundtals in i dessa trådar. Lite sådär mot sin vilja. Sedan sitter man där i soffan bakom sin Powerbook nedsmetad med ettor och nollor som handlar om plånböcker, hårlösa pungar, nidbilder, klockor mm och undrar hur i helsicke man hamnade där.

Jag lämnar utrymme nedan så att ni kan klistra in länkar på allt meningslöst jag postat så har vi det avklarat…

Tomas Asp
Tomas Asp 2007-09-12 22:43:06
2 513 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg P2 vs Moskus eller bara rent allmänt Tomas Asp 2007-09-12 22:43
svara Sv: P2 vs Moskus eller bara rent allmäntMartin Quensel2007-09-12 22:51
svara Sv: Sv: P2 vs Moskus eller bara rent allmäntAndreas Brodow2007-09-12 23:11
svara Sv: Sv: P2 vs Moskus eller bara rent allmäntFredric Sanabria2007-09-13 10:56
svara Sv: P2 vs Moskus eller bara rent allmäntCharlotta Carlén2007-09-12 23:27
svara Sv: Sv: P2 vs Moskus eller bara rent allmäntAndreas Glimhester2007-09-13 00:10
svara Håller med i mångt och mycketTobias Åberg2007-09-13 01:21
svara Sv: P2 vs Moskus eller bara rent allmäntJens Forsgren2007-09-13 02:27
svara jösses!Amin Hermansson2007-09-13 02:29
svara Sv: P2 vs Moskus eller bara rent allmäntFredrik Christiansson2007-09-13 12:22

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: