Namn: Lösen:

padi standard, divemaster dsd internship

(Läst 1 251 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

hej
jag har en förfrågan om divemaster dsd internship.
vad jag har förstått så efter man gjort sin dsd internship så får man lov att ta med sig ocertifierade dykare till ett maxdjup av 6m och i confined area. typ inhägnat område runt en ö där inga båter kommer farandes på ytan etc.
det är oxå den information som är på första sidorna i dsd-flippshart och inte de andra som förklarar skillsen.
divemastern får inte lov att kör skills med någon elev som inte är certifierad. divemastern kan ej köra dsd skills. endast förklara första sidorna i flippshart och ta med sig 2 dykare till maxdjup 6m (DS Discover Scuba?). en instruktör måste köra skillsen med dsd och utedyken( DSD Discover Scuba Diving). efter dsd är komplett så får vilken dm som helst ta med sig 2 dessa dsd oavsett om han har gjort sin internship eller ej.
i vietnam så var det stenhårt med standards. dykcenters skickade foto på instruktörer utan snorkel till padi etc. och jag tror att dom förstår standards lite bättre än vad dom gör här i mexico. alla dykcenters där har dm med internship gjort och dessa tog alltid hand om ds längs den inhägnade området och instruktörerna gjorde annat. inga dm körde skills i pool.
någom som vet exact? har ej varit aktiv de senaste 2 åren nästan och kan vara lite out of date :/

Michael Olin
Michael Olin 2013-02-26 07:11:49
552 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg padi standard, divemaster dsd internship Michael Olin 2013-02-26 07:11
svara Sv: padi standard, divemaster dsd internshipPer Larsson2013-02-26 08:48

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: