Poseidon Analoga sensorer
(Läst 759 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej, tänkte bara varna alla som tänker köpa en analog sensor från Poseidon för sin rebreather.
Troligen inget fel på sensorn, men det är stor risk att de skickar en gammal eller skiter i om man ha klagomål
på den, som i mitt fall.
Har köpt totalt 2st därifrån, tyckte den första var lite gammal men det var iallafall ett år kvar på den.
Nästa jag köpte hade knappt 11 månader levnadstid kvar på. Försökte klaga och fick svaren nedan.
Fick inget svar när jag försökte få någon slags kompensation. Möjligen kunde man kanske prövat att
reklamera den.
Med tanke på bemötandet betvivlar jag starkt på att de bryr sig om en sensor lägger av i förtid.
Rekommenderar alla att inte köpa sensorer från detta oseriösa företag.
------
God morgon.
Jörgen Nilsson
Sep 26, 2024, 5:23 AM
to me
God morgon.
Tack för ditt mail.
Som jag skrev i mitt svar igår, ”bäst före datum” på dessa O2 celler är inte ett absolut datum, precis som bäst före datum på mjölken du köper i matbutiken.
Cellen kan funka längre än datumet och den funka kortare tid, beroende på användning och hantering.
Hälsningar / Best Regards,
Jörgen Nilsson
Quality Manager
Poseidon
-------------------
Sep 25, 2024, 10:12 AM
God förmiddag.
Tack för ditt mail.
För att försöka hålla nere priserna på O2 celler så beställer vi större volymer och baserat på försäljning, så blir en batch kvar olika länge.
Batchen som den cell du köpt kommer ifrån, är den senaste sändningen vi fått levererat och den ankom till oss i mitten på maj 2024.
”Bäst före” datum på dessa celler är inget absolut datum, de cellerna kan fungera längre, och ibland kortare tid, baserat på användning och hantering.
Skall cellen användas i en SE7EN så kommer e-modulen att avgöra när cellen inte längre anses fungera som den skall, de den inte längre kommer att passera en pre dive check.
Hälsningar / Best Regards,
Jörgen Nilsson
Quality Manager
Poseidon
|
Dan Nordqvist | 2024-10-27 16:23 |
![]() | Rikard Carlsson | 2024-10-29 13:10 |
![]() | Tomas Dehlin | 2024-10-29 13:34 |
![]() | Rikard Carlsson | 2024-10-29 14:29 |
![]() | Dan Nordqvist | 2024-10-30 15:29 |
![]() | Felix Forsgårdh | 2024-11-03 08:17 |
![]() | Mattias Borgkvist | 2024-11-08 22:44 |