Namn: Lösen:

Prisvärt underställ till neoprentorrdräkt?

(Läst 855 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Japp, detta har varit uppe förr, men var en stund sedan.
Och blir inte riktigt klok på det hela, så startar en ny tråd.

Har köpt en begagnad Poseidon Jetsuit TNG, som funkade alldeles utmärkt.
Dräkten är, om jag förstår det rätt, 5 mm semi-compressed neopren.

Dök med den i helgen, med bara ett tunt merinounderställ, som jag i vanliga fall använder till skidåkning under.
9 grader på 18 meters djup gick helt ok, men det hade nog inte varit någon höjdare om temperaturen sjönk 3 grader till.

Har varit runt en sväng på XXL och liknande för att hitta en bra fleece eller liknande, men allt har hög hals och dragkedja, som jag misstänker är en dålig kombo i en torrdräkt.

Så, finns det något billigare underställ (låt säga under 2000 kr, men gärna lägre), som går att tvätta och som kommer duga även relativt tidigt i vår? Eller finns det något smart jag kan köpa i lokala sportbutiken och komplettera med?

Jacob Svensson
Jacob Svensson
2014-10-07 20:35:53
118 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Prisvärt underställ till neoprentorrdräkt? Jacob Svensson 2014-10-07 20:35
svara Sv: Prisvärt underställ till neoprentorrdräkt?Thomas Brutar2014-10-07 21:30
svara Sv: Sv: Prisvärt underställ till neoprentorrdräkt?Jacob Svensson2014-10-07 21:46
svara Sv: Prisvärt underställ till neoprentorrdräkt?Andreas Kron2014-10-07 22:22
svara Sv: Sv: Prisvärt underställ till neoprentorrdräkt?Jacob Svensson2014-10-08 08:34
svara Sv: Sv: Sv: Prisvärt underställ till neoprentorrdräkt?Andreas Kron2014-10-08 21:19
svara Sv: Prisvärt underställ till neoprentorrdräkt?Jacob Svensson2014-10-08 17:14

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: