Namn: Lösen:

Problem med Aqua Lung dator, problem med serv

(Läst 402 gånger)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Tjenare

Har köpt en begagnad dykdator vid namn i450T, men den har antagligen fått sig en smäll eller liknande under transporten i posten.
Fick den inte att starta, men när jag koppla in den via USB till datorn så börja den flimra väldigt konstigt. Vilket höll på i typ 1,5 dygn och kunde inte stänga av det.
Det slutade och kunde inte sen igen starta den, och hände inget denna gång när jag koppla in den via USB.

Har försökt att få kontakt med service ansvariga för Sverige inom Aqua Lung, men de svarar icke. Har varit i kontakt med tre andra länder som är ansvariga för Aqua Lung om de kan hjälpa mig eller ta kontakt med de som är ansvariga för Sverige, men det verkar inte hända nånting. De i Tyskland har sett problemet tidigare i alla fall och kan bero på lågt batteri eller skärmen, men svårt att säga utan att kolla på den.

Så nu till frågan. Känner någon här någon som är väldigt teknisk när det gäller dykdatorer? Eller något mer service ställe än det som finns på deras hemsida? Vet inte om jag kan lämna in den på närmaste dykcenter, då det kan handla om mer än ett batteribyte.
Funderar på att kanske köpa ett batteri-kit själv och testa byta, men vet inte om jag bara kommer göra det värre då haha.

Kevin Rudfeldt
Kevin Rudfeldt
2018-03-15 15:31:34
11 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Det finns inga svar på detta meddelande
«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: