Namn: Lösen:

Pulau Weh, bra alternativ

(Läst 1 142 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

till Malaysia och Thailand. Jag och min familj flög till KL och efter två dagars shopping tog vi oss vidare med Air Asia för några hundralappar till Band Aceh, sumatra. Väl där är det bråttom till färjelägret för vidare transport till Pulau Weh som ligger 45min båtfärd norr om staden.

Jag valde att bo på Lumba Lumba vilket drivs av holländska ägare tror jag. Rummen är fina och rena med en stor diskho och bänk för rengöring av kamera utr etc. WiFi ingick i priset som i och för sig var mkt för att vara i Indonesien 25 euro natten.

Dykningen gick lös på 19 euro/båtdyk med hyrd utrustning (vid +10 dyk) 14 euro med egen.
Stranddyk gick att göra för 11 euro eller 6 med egen utrustning nattdyken från stranden två euro mer.

De dykplatser jag var på var inom 30 minuters båtfärd från Lumba Lumba men det finns även dykplatser på öar längre bort om man är en grupp med sådana önskemål.

Vid Lumba Lumba finns ett antal restauranger där det inte går att äta för mkt mer än 150kr för hela familjen (5 pers).

Kolla in mitt album för referensbilder.

Bra macro vid stranddyken, chans till både mantor och valhajar vid säsong. Sas att jag såg en manta och några djävulsrockor men jag synar mantan tror det var en djävulsrocka det med. Såg däremot inte så många hajar som väntat bara några vanliga revhajar.

David Rehman
David Rehman 2009-11-05 14:46:18
255 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Det finns inga svar på detta meddelande
«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: