Sv: Sv: Rebreather bailout
(Läst 662 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Skulle gärna vilja veta vilken SAC rate ni räknar på vid bailout.
Den är ju olika för alla personer dock lär man ju inte vara under kontroll om nått händer om man lär ju ha en hög SAC rate.
Räknar ni med extra tid på botten för att lösa problem eller räknar ni med x min på botten för att lösa problem.
Eftersom tabellerna ser ut som dom gör och kropparna som vi har ser olika ut som vi har så finns det ju alltid lite spelrum för tid kontra djup men har man räknat rätt på sin SAC rate ja då kan man ju köra nån bonus minut på slutet då man förmodligen är lungt och fridfull om man gått över. Sen vem har inte bailout planen i fickan. ;-)
Vad har ni för deco gas/gaser? Har ni allt med er eller använder ni er av team bailout?
Det man har, det har man...... Varför man kör med 2liters eller 3 liters flaskor och sen kopplar en BOV till det är ju skrattretande och som inte det vore tillräckligt så slänger man in 5-10 kg bly i sin lilla resväska man har på ryggen. Jag själv föredrar att släpa på nått som man har nytta av tex gas istället för bly. Men ja alla är olika.
Räknar ni bailout som ett OC deco eller som en nödsituation? Högre SAC rate och minimal konservatism?
räknar min med workload inte deco kontrollerade former.
Att det skiljer mellan olika djup förstår jag men grunden hur man räknar är ändå den samma.
Djupare, mera och större flaskor. Du andas hela tiden.... mer eller mindre.
Hoppas det blir klarare för dig när Pelagian dykarna har pratat här ;-) mest inlägg från dom såg jag.
/M
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: