Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Rebreather bailout
(Läst 834 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Jag har läst lite nu och det jag förstår är att ICD kan vara ett teoretiskt problem när du ligger på en tight plan, du dyker hela tiden på ditt ceiling.
Det är ju precis det man gör på en bailout plan, du ligger precis på gränsen på ceiling och du cuttar tider för at komma upp i en nödsituation.
Du kan ju baila ut 10ggr utan att det blir en verklig nödsituation och klara dig men den gången du verkligen ska upp på kortast möjliga tid så kanske det blir ett problem med ICD om man har fel gasval.
Jag kan inte detta alls utan jag lär mig hela tiden. Vore roligt om Richard Lundgren eller någon som brukar kunna dessa saker och är upp to date kunde svara.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar:

